A fejlesztők rengeteg új infót osztottak meg a készülő új Star Wars-játékról a San Diego-i Comic-Conon.
Múlt héten lezajlott a 2023-as San Diego-i Comic-Con, ahol a Ubisoft jövőre érkező új nyitott világú játéka, a Star Wars Outlaws külön panelt is kapott. A rendezvényen ott volt Julian Gerighty, a Massive Entertainment kreatív rendezője, Navid Khavari narratív rendező a Ubisoft Torontótól, illetve Matt Martin a Lucasfilm Story Grouptól, aki tanácsadóként részt vett a játék fejlesztésében. A játék színészei sajnos távol maradtak a jelenleg is zajló SAG-AFTRA sztrájk miatt. A Ubisoft egy rövid, öt perces kulisszák mögötti videót is megosztott, illetve a fent említett három szakember is számos interjút adott a sajtónak és a Star Wars.com-nak is, amelyekből sok új infót kaptunk. Lássuk milyen újdonságokat tudtunk a készülő új Star Wars-játékról.
Kay Vess, Nix és ND-5
Az Outlaws főszereplőiről is tudtunk meg újdonságokat. A játékban Kay Vesst irányítjuk, az ő szemén keresztül éljük át a történetet. Ő itt egy kezdő tolvaj vagy gazfickó lesz, akinek az az álma, hogy beutazza a galaxist. Ebben nagyon hasonlít a fiatal Han Solóra. Visszafogott élete van, de belekeveredik valamibe, amit nem tud irányítani és szembekerül a nála nagyobb szindikátusokkal. Hűséges társa Nix, aki a merqaal fajba tartozik, amelyet a játék fejlesztői találtak ki. Ő amolyan háziállat Kay számára, aki mindenhová elkíséri és sok problémát képes megoldani. Képes elvonni az ellenség figyelmét, belopakodni a szűk helyekre, kapcsolókat vezérelni vagy akár támadni is. Nix hasonlóan funkcionál a játékban, mint BD-1 Cal Kestis társaként. A fejlesztők azt is elmondták, hogy Kay ruhája, fegyverei és készülékei testreszabhatók lesznek. De rajta kívül a Trailblazer nevű teherszállítója, a siklómotor és esetleg Nix kinézete is variálható. Mindez valószínűleg hasonló lesz ahhoz, amit a Jedi: Survivorban láttunk.
Kay és Nix
A csapat harmadik tagja, ND-5 kinézete viszont fix lesz és nem változtatható. A rajongók nagyon felfigyeltek a karakterre, hiszen egy klónháborús veteránról beszélünk, aki egy ex-szeparatista BX-típusú kommandós droid. A háború után önállósította magát és amolyan végrehajtóként tevékenykedik az alvilágban. A fejlesztők egy hosszú bőrkabátot aggattak droidra, amelytől nagyon egyedi lett, igazi western hangulatot áraszt magából. ND kicsit később csatlakozik a játékban Kayhez és olyan lesz, mint egy őrző, testőr vagy megfigyelő.
ND-5
Bolygók és nyitott világú galaxis
Egy nyitott világú (open world) játékról beszélünk. A Ubisoft úgy kommunikálja, hogy ez az első ilyen Star Wars-játék. Ez azért nem teljesen igaz, hiszen a Star Wars Galaxies és Star Wars: The Old Republic MMORPG-ben a bolygók bejárhatók voltak nyitott sandbox jelleggel. Vagy a Lego Star Wars: The Skywalker Sagában is teljesen szabadon bejárható galaxis volt rengeteg bolygóval, nyitott terekkel, illetve nem olyan rég már a Jedi: Survivorben a Koboh is egy félig nyitott terület volt. Mindenesetre a Ubisoft valószínűleg egy újszerű open world Star Wars élményt fog nyújtani, hiszen a francia játékkiadónak óriási tapasztalata van ilyen téren. Hogy pontosan hány és mely bolygók lesznek bejárhatók, azt egyelőre nem tudjuk, ezt titokban tartják a fejlesztők. Az eddig látottakból már biztosan tudjuk, hogy a játékban szerepelni fog a Tatuin, a Skywalker korában látott Kijimi, az Utóhatás-trilógiából ismert Akiva-rendszer, illetve egy új, eddig sehol nem látott világ, a Toshara. Többen állítják, hogy a CGI előzetesben látható volt a Canto Bight is, de ezt még nem erősítették meg.
Toshara egy új bolygó lesz a játékban
A fejlesztők elmondták, hogy mind a Tatuin, mind a Toshara teljesen szabadon bejárható, felfedezhető lesz, amely nagyon izgalmasnak hangzik. A területek méretéről is szó esett korábban. Gerighty elmondta, hogy a bolygók területe nagyjából az Assassin’s Creed Odyssey 2-3 zónájának felel meg. Az Odyssey hatalmas open world játék volt, szinte a teljes ókori görög világot bejárhattuk, vagyis az Outlaws lényegesen kisebb területekkel érkezik, így inkább több, de kisebb nyitott világról van itt szó. Viszont arra törekedtek, hogy ezek a világok jól kidolgozottak, részletesek és egyediek legyenek. Azt világosan megmondták a fejlesztők, hogy nem használtak procuderális generálást a bolygók megalkotásánál, mindent egyedileg, „kézzel” alkottak meg, nem egy algoritmus generálta le megadott assettekből. Vagyis itt nem olyan bolygókról beszélünk, mint a No Man’s Sky vagy a szeptemberben érkező Starfield című open world RPG-k. Gerighty úgy fogalmazott, hogy az Outlaws világai „kezelhető méretűek mind a játékos, mind a Ubisoft Massive fejlesztői számára”.
Ebből kifolyólag a játék nem egy több száz órásra elnyújtott nyitott világú kaland, mint amilyen a Ubisoft legutóbbi Assassin’s Creed Valhalla játéka volt.
„A célunk az, hogy az embereket valóban egy nagyon sűrű, gazdag kalandba, nyílt világú kalandba csábítsuk, amelyet a saját ritmusukban fedezhetnek fel. Tehát abszolút nem egy 200 vagy 300 órás epikus befejezhetetlen RPG. Ez egy nagyon koncentrált akció-kaland RPG, ami magával ragadja az embereket, és nagyon jól kezelhető.” – mondta Gerighty az IGN-nek.
Tatuin talán a legismertebb bolygó az egész Star Warsban. Nem csak a Legendákban, de a már a kánonban is sokat láttunk a Peremvidék félreeső sivatagos bolygójáról, pl.: A Mandalóri, a Boba Fett könyve vagy az Obi-Wan Kenobi sorozatokban. Gerighty elmondta, hogy nagy kihívás volt nekik a bolygó megalkotása, a sok ismert, létező helyszínt puzzle-szerűen rakták össze. Komoly kutatómunkát végeztek, átnézték a DK képes útmutatóit és azok alapján kezdték virtuálisan megépíteni a környezetet. Mos Eisley űrkikötő városa az egyik legnagyobb, de mellette sok kisebb település, párafarmok, homokdűnék, kanyonok léteznek, amelyek mind nagyon ikonikusak a Star Warsban. A játékban látható lesz a Mos Eisley kantina, ahonnan elmehetünk a párafarmokra vagy Jabba palotájába is.
„Beszéltünk a nyitott világok egyedülálló természetéről, hogy a játékosnak lehetővé tegyük, hogy maga döntsön a játékélményéről. De van egy másik része is, amit nagyon szeretek, és ami bizonyos szempontból nagyon ubisoftos, ez pedig a virtuális turizmus. És a virtuális turizmus egy olyan helyen, mint a Tatuin, nagyszerű, mert mindig is kíváncsi voltam, milyen messze vannak a párafarmok Mos Eisley-től. Mindig is kíváncsi voltam, hogyan épült a kantina. Szóval mindezeket a dolgokat megpróbáltuk a Lucasfilm Games segítségével a lehető leghitelesebben visszaadni, hogy hűek maradjunk a forrásanyaghoz.” – mondta a kreatív rendező a StarWars.com-nak.
Jabba palotája a játékhoz készült látványterven
De az ismert világok mellett egy teljesen újat is megismerhetünk a játékban, ez pedig a Toshara lesz, amelyet már a gameplay előzetesben is láthattunk. A bolygót igyekeztek egyedinek alkotni, de úgy, hogy közben illeszkedjen az univerzumba. Míg a Tatuin egy hatalmas sivatag, a Jedi: Survivorben látott Koboh pedig egy vadnyugati préri, addig a Toshara inkább a kelet-afrikai szavannákra emlékeztet. A fejlesztők elmondták, hogy a világot kifejezetten Tanzánia szavannái ihlették ahová ők is ellátogattak és kint a természetben hangokat rögzítettek, hogy még autentikusabb környezetet és bioszférát alkossanak a játékban. A bolygót nemcsak egy üres pusztának tervezték, hanem kisebb-nagyobb települések, farmok is lesznek. A legnagyobb város a Mirogana lesz, de mellette hegyek, völgyek színesítik a tájat. Változó időjárása is lesz a bolygónak, akár viharok és hasonlók.
Egyelőre nem tudni, hogy mennyi gyűjtögetni való lesz ezeken a nyitott világokon, viszont a fejlesztők elhintették, hogy az étel nagyon fontos elem lesz a játékban. Azt nem erősítették meg, hogy konkrétan főzés is lesz-e a játékban, mindenesetre érdekes lenne egy ilyen játékelem a Star Warsban, akár a Zelda-játékokhoz hasonló megoldással.
Szindikátusok és Jabba, a hutt
A játék időben A Birodalom visszavág és A Jedi visszatér közti évben játszódik. Gerighty elmondta a Star Wars Explained YouTube-csatornának adott interjúban, hogy a Lucasfilm javasolta a korszakot, mikor a fejlesztők felvetették, hogy egy gazfickóról szóló, alvilági Star Wars-játékot készítenének. A klasszikus trilógia ezen időszakát már a Legendákban és a kánonban is alaposan feldolgozták. A Legendákban ezt a korszakot a Shadows of the Empire multimédiás projekt írott művei és az azonos című LucasArts videójáték mesélték el, addig a kánonban az éppen futó új képregényekkel töltik ki, mint pl.: A fejvadászok háborúja, A vörös uralom vagy a Hidden Empire füzetek. Az Outlaws ezen történek mellé érkezik, egy önálló kaland lesz, de feltehetően lesznek utalások a fent említett művekre is.
Az viszont mind a kánonban és mind a Legendákban egyezik, hogy a Birodalmat ebben az időszakban nagyon lefoglalta a Lázadók Szövetségével dúló polgárháború, amely remek táptalaja a bűnöző, alvilági szindikátusok virágzásának. A játékban éppen ezért nagyon fontos szerep jut majd ezeknek a bűnszervezeteknek. Elviekben ötöt ismerhetünk majd meg, ebből már hármat felfedtek, mint a huttok, a Pyke Szindikátus és egy teljesen új csoport, az Ashiga klán. Utóbbit a játékhoz találták ki, a klán a Kijimi fűszercsempészek világán tevékenykedik. Egy kisebb méretű szervezet lesz, nem olyan nagypályások, mint a huttok, vagy a pyke-ok. A klán egy sajátos berendezkedésű, a becsületen és történelmi tradíciókon alapuló hierarchikus szervezet lesz. A klán fajának vizuális megjelenítése leginkább a rovarokra emlékeztet majd, legyőzésük pedig komoly kihívást jelent majd a játékos számára, mind a nyílt harcban, mind a lopakodásban. A faj kaptár-elmével működik majd, így elképzelhető, hogy a killik fajról van szó, de ezt még nem erősítették meg.
Kijimi a játék előzetesében
A Star Wars Explained újságírója felvette, hogy esetleg Xizor herceg is felbukkan majd a játékban, amelyre a fejlesztők és Martin jót nevettek. Érdekes lenne a kánonban is látni őt.
Ellenben a huttokról vagy Pyke Szindikátusról már jóval többet tudunk. A gameplay videóban láthattuk mozgás közben is a pyke-okat a Tosharán. A faj kinézetét a Boba Fett könyvében látott maszkokról mintázták és a fejlesztők elmondták, hogy a szindikátus valamilyen egyezményt kötött a Birodalommal, így szabadon tevékenykedhetnek. Ami viszont a huttokat illetti, ők ekkoriban vannak hatalmuk csúcsán. A játékban találkozunk majd Jabbával is, akinek hangját Dee Bradley Baker kölcsönözi, akit leginkább a klónok hangjaként ismerünk az animáció sorozatokból. A játékmenetet és a történet alakulását is meghatározza majd Kay viszonya a bűnszervezetekkel. Egyfajta reputációs rendszert építettek a játékba, amely mutatja, hogy milyen a hírnevünk az alvilágban, ha feladatokat teljesítünk az egyik szervezetnek javul a viszonyunk, de ha keresztbe teszünk nekik, akkor romlik és akár fejvadászokat is küldhetnek ránk. Ez vonatkozik Jabbára is. Dolgozhatunk neki is, vagy akár el is árulhatjuk, ha van merszünk. A játékban átélhetjük majd, hogy milyen érzés kezdő gazfickóként Jabba előtt állni a palotában. De ugyanígy a Birodalommal is szembe kerülhetünk, ahogy azt a gameplay előzetesben láttuk, arról egyelőre nincs információnk, hogy a Lázadók Szövetségével is szimpatizálhatunk-e majd.
Rendkívül izgalmasnak ígérkezik a Ubisoft játéka. Reméljük hamarosan még többet megtudunk a szoftverről és a pontos megjelenési dátumot is felfedik. A Star Wars Outlaws valamikor 2024-ben érkezik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S konzolokra.
Faragó Dániel