Rebo.hu

Célkeresztben: Crosshair!

2023. július 12. - viragirwin

ezgif_com-gif-maker_3_8.jpg

Így készült a második évad egyik legjobb része – avagy az alapoktól a kész animációig. Első rész.

A Rossz Osztag harmadik és egyben utolsó évadára ugyan még várnunk kell, azonban a készítők addig sem hagynak minket érdekességek nélkül: most például a Star Wars Insidernek meséltek arról, mennyi minden történik egy-egy epizód vázlatának megszületésétől a kész végtermékig. 

Brad Rau (supervising director és executive producer) és Jennifer Corbett (executive producer és író) a második évad harmadik epizódját, vagyis A magányos klón című remek  részt vették górcső alá. 

Meséltek például arról, hogy minden évad elején először összeülnek az írók és a producerek, köztük például Dave Filoni is, hogy felvázolják nagyjából merre szeretnék elvinni az évadot. Ekkor még külön-külön a részekbe nem igazán mennek bele, csupán ötleteket dobálnak be egy kalapba és meghatározzák azokat a pillanatokat amiknek kötelező megtörténnie, a többi dolog pedig aztán ezekhez igazodik. Példánk okáért A magányos klónt ekkor még úgy írták körül, hogy egy olyan résznek kell lennie ami bemutatja Crosshair egy napját a Birodalom soraiban. Ettől pedig, mint azt már mi is tudjuk azért jócskán többet tett, bár az alapot ez a gondolat szolgáltatta. 

Mikor már kicsit mélyebben belementek az egyes részek történetelemeibe, akkor dobta fel Dave Filoni, hogy mi lenne, ha a sors fintora egy ismerőssel hozná össze Crosshairt, egy olyannal akit ráadásul tisztel is. Így került a képbe Cody parancsnokEz egyfajta visszakacsintás A klónok háborújára, ahol Cody volt az egyetlen sima, akit Crosshair elviselt. 

„Mikor Dave felhozta, azt gondoltam »Ez komoly?« De mindenki felült az ötletre, és azt hiszem a rajongók is. Mikor bemutattuk az előzetest a 2022-es Celebrationön, érezni lehetett az izgatottságot a jelenetsornál” – mondta Rau.

Ezek után természetesen Cody mellé jöttek más klónok is, így valahogy magától értetődött, hogy egy szeparatista maradvány ellen akciózzanak, ezzel érdekes párhuzamot vonva a sorozat elődjével. Azt szerették volna bemutatni, hogy a klónok még mindig a jó fiúknak gondolják magukat, miközben valójában már nem azok. Pár hét múlva pedig újra összeültek egy nagyobb megbeszélésre, ahol már a Story Grouptól (ők azért felelnek, hogy a kánonban ne történjenek ellentmondások) Matt Martin, illetve a tágabb írói kör is jelen volt. 

Itt már a legapróbb részletekig belementek az epizódba, minden egyes képkockáját ki kellett találniuk, ez pedig több napig tartott.

„Elküldtük őket erre az utolsó bástyára a Desixre, ahol csupa droid vette körül őket és Tawni Ames, akire szintén egy maszkot adtunk.  Ezzel azt akartuk éreztetni, mennyire személytelen a küldetésük. Mikor leveszi ezt a maszkot, Cody és Crosshair számára a beszélgetésük azonnal érzelmesebbé, emberibbé válik. És persze a végére egy-egy döntést adtunk nekik” – magyarázta Corbett.

Miközben jelenetről jelenetre haladtak, szövegkönyv még nem létezett, csupán egy-egy mondatot jegyeztek le. Ezen jegyzeteket kapta meg végül az epizód megbízott írója, Amanda Muñoz, aki nekilátott a vázlatoknak és a tervezetnek. A tervezet és a kész forgatókönyv-vázlat elkészülése között akár négy hónap is eltelhet, miközben az író folyamatosan konzultál a producerekkel és a Lucasfilm más tagjaival.

Ekkor születnek meg az epizódok legapróbb árnyalatai, például Tawni karakterének kidolgozása is. A szeparatistának félelmetesnek kellett tűnnie, ám az epizód végére a nézőknek sajnálatott kellett érezniük iránta. 

„Azt gondolnád, hogy Ames fenyegetést jelent, és valamennyire tényleg, de közben rájössz, hogy az igazi fenyegetés a másik oldalról jön. Úgy emlékszem a második tervezetben kezdtük el felépíteni azt a jelenetet, melyben Crosshair kilövi a tankot az ágyú csövén keresztül. Emlékszem egész idő alatt finomhangoltuk az utolsó beszélgetésüket is Codyval, mivel azt akartuk egyszerű legyen, de mégis hasbavágó. Cody búcsúzásának pedig mindkettejükre hatással kellett lennie. Annak kellett elgondolkodtatnia Crosshairt, és közben kifejeznie, hogy Cody meghozta azt a döntést, hogy elhagyja a Birodalmat” – mondta Corbett.

Desix megtervezése

Mivel az akció a részben (és úgy általában is) meghatározó, így magát a helyszínt is ahhoz kellett igazítani, minden részletnek stimmelnie kellett. Tudták, hogy az epizódban lényegében a klónok végig fognak rohanni egy helyen és az egész egy nagy akció szekvencia lesz. 

„Mielőtt elkezdtünk forgatni, tudnunk kellett pontosan mi történik, mert minden hatással volt arra, hogy nézzen ki (a Desix)”  – magyarázta Rau.

A végső dizájnt európai kultúrák és városok ihlették, illetve újfent visszanyúltak A Gyűrűk Urához is. Ez a tervezési szakasz is több napig tartó megbeszélésekből állt, és a legtöbb részleg párhuzamosan dolgozott, vagyis amint leírtak valamit, az már ment is ki vázlatra.

Desix dizájnjának érdekessége még, hogy nem modelleztek le egy egész várost, hanem egy tér van mindig elforgatva a belső jeleneteknél. Sok ajtót, emeletet és elágazást építettek ebbe az egy részletbe, így mindig máshogy néz ki forgatáskor, illetve ezeket a kis elemeket könnyen lehetett átpakolni. A törmeléken is változtattak kicsit, így úgy tűnt mintha egy nagy városban szaladgálnának. 

the-bad-batch-203-concept-art-12_47e5bbdc.jpeg

Az epizód másik legfontosabb eleme a helyszínek szempontjából a coruscanti Emlékfal volt. 

„Úgy hiszem Dave Filoni ötlete volt, hogy itt találkozzanak először (Cody és Crosshair). Cody páncéljának mintázata ismerős lehet a nézőknek, de már hiányoznak belőle a színek. Mind világossszürke, amivel azért utalni is próbáltunk arra, milyen is ő. Az első ötleteknél még Cody felolvasta a neveket a falon míg Crosshair, mint a Halál angyala, nekidőlt volna annak – a végére ezt megcseréltük végülis, de mindig ilyen képekben gondolkodtunk” – folytatta Rau.

Egy-két hónap múlva elérkeztek magához a felvételhez, mely szintén ugyanennyi ideig tart legalább. A végső forgatókönyvben egy oldal nagyjából egy percnek felel meg, így ki van centizve minden. A történeti fázis az ahol a modelleket már összeteszik egy térbe, járműveket, fegyvereket, karaktereket, egyszóval mindent, és beállítják a kameraszögeket is. Ebben a fázisban az animáció még nem kidolgozott, inkább A klónok háborúja befejezetlen részeihez hasonló állapotban van. Ezt úgy hívják WIP reel, ami a work in progress rövidítése. Ilyenkor még a színészek sem veszik fel a soraikat, így a készítők közül sokan beugranak felmondani szövegeket. Ha valakinek nagyon a  szívéhez nő a karaktere, megtarthatja az egész évadra vagy sorozatra akár a hagyomány szerint. 

„A WIP felvétel kritikus, mert ez az első ahol együtt láthatjuk részleteiben az animációt, az egész időzítését. Azt is meg tudjuk mondani, hogy kilógunk-e az epizód idejéből, vagy sikerült tartanunk a határt. Ilyenkor együtt nézzük Dave-vel és megpróbáljuk kitalálni, hogy oldhatnánk meg a felbukkanó problémákat.” – mondta Corbett.

Ilyenkor a történet már semmiképpen nem változik, de a  párbeszédekből lecsíphetnek, mert van ahol az arckifejezések beszédesebbek a szavaknál. Ha elrendeztek mindent, a kész anyag a rendezőhöz kerül és megkezdődik a végső felvétel, már a szinkronhangokkal, melyről a következő részben lesz szó.

A bejegyzés trackback címe:

https://rebohu.blog.hu/api/trackback/id/tr8218157680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása