Rebo.hu

Gyermekrajzból Cal Kestis spanja – a melbuk dizájnjának története

2023. augusztus 08. - Földi Bence

image_ed79a9aa.jpeg

Enfys Nest Felhőlovasainak egyik tagja volt Auromae Iselo, akinek több fajtársa más produkciókban, köztük a Jedi: Survivorben is felbukkant. A melbuk kinézete ráadásul egy kislány rajzán alapul.

Történetünk 2014-ben kezdődik, amikor Jake Lunt Davies látványtervező kislánya, az akkor hat-hét éves Eloïse Aurora Mae Lunt Davies elhalmozta édesapját különféle űrlények rajzaival, s azt kérdezte tőle, meg tudná-e valósítani azokat.

„Néhányat nagyon jónak találtam. Nagyon egyszerű rajzok voltak, de az alapötletük nagyon király volt. Az ébredő Erő óta időnként fogtam néhány rajzát, átrajzoltam azokat az én stílusomban, és beillesztettem a végeredményt a bemutatóinkba.”

– mesélte Jake Lunt Davies 2018-ban, a Solo: Egy Star Wars-történet látványterveivel kapcsolatos munkáit taglaló interjúban a StarWars.com-nak. Az utolsó Jedik esetében egy két csáppal és légy szemekkel rendelkező lényt – amelynek eredetijét a kislánya rajzolta – tett a bemutatóba, s a kislánya folyton faggatta, hogy bekerül-e a filmbe. Végül ez nem történt meg, de nagyon kicsin múlott, az utolsó előtti kiválasztási szinten bukott el a lény.

363421538_813078390584340_5575534796678620107_n.jpg

„Ragyogóan fogadta. Tekintettel arra, hogy mit mondok neki arról, amit csinálok, teljesen tisztában van az egész dolog bizonytalanságával. Tudod, amikor megnézed a végső filmet, és a fele annak, amit csinálunk, nem szerepel benne. Tudja, hogy ez nem magától értetődő, szóval nagyon felnőttesen állt az egészhez”

– mesélte Jake Lunt Davies, aki azt is elárulta, az akkor még kaszinójelmezes lényt később többször is újrarajzolta, s a következő Star Wars-produkcióba már be is tudott kerülni. A The Art of Solo: A Star Wars Story című könyvből az is kiderült, hogy a faj bőrének textúrájához a tökfélék és az uborkák szolgáltak inspirációként, míg a szemek a borostyán és más drágakövek megjelenésén alapulnak. Jake Lunt Davies a lény zöldes–vöröses színvilágát szándékosan úgy választotta meg, hogy az 1950-es évek sci-fi borítóin szereplő idegenekre emlékeztessen.

363412807_813078400584339_9110478029218605181_n.jpg

„Ez a karakter, Auromae Iselo, tényleg magasra jutott Az utolsó Jedikben. Rian [Johnson] kiválasztotta őt, és közel járt a filmbe kerüléshez, aztán ez mégsem történt meg. Aztán újra beleraktam; folyamatosan újrarajzoltam és új jelmezekbe öltöztettem. Azt hiszem, Az utolsó Jedikhez egy kaszinójelmezt adtam neki. [Nevet] Szóval a Solo esetében menő fejvadászként rajzoltam le, és kiválasztották! »Eloïse, őt választották! Kiválasztották!« Nagyon izgatott volt, de én azt mondtam: »Nézd, Eloïse. Ne bízd el magad, még mindig nem biztos, hogy benne lesz a filmben, még akkor sem, ha kiválasztották. Ne reménykedj.« Aztán teltek a napok, és én azt mondtam: »Eloïse, megcsináltuk!« (…) Ráadásul korábban már írtam egy e-mailt Pablónak a Lucasfilm Story Grouptól [Pablo Hidalgo – a szerk.], és elmondtam neki a történetet. »Van arra esély, hogy az ő neve valahogyan Eloïse nevére épüljön? A teljes neve Eloïse Aurora Mae, amelyet átformált Auromae Iselóvá. Megint csak el volt ájulva ettől a lányom«”

– fogalmazott 2018-ban Jake Lunt Davies. Auromae Iselo karaktere végül Enfys Nest bandájának, a Felhőlovasoknak a tagjaként bukkant fel a vásznon első ízben. Iselo korábban fejvadászként dolgozott a Galaktikus Birodalomnak, amely a saját politikai ellenfelei lekapcsolásával bízta meg a melbu fajú férfit. Ám Iselo fejlett igazságérzete miatt inkább önjelölt igazságosztóként bűnözőket kezdett kiiktatni, s végül a Felhőlovasok tagja lett.

image_b906db0d.jpeg

Ám a karakterdizájnt azóta is újra meg újra felhasználják különféle Star Wars-produkciókban. A melbu faj egyik egyedét láthattuk például felbukkanni A Mandalóri első és második évadában (a Fejvadász Céh tagját Din Djarin ölte meg), a Boba Fett könyve első két epizódjában, valamint a Jedi: Survivor játék kantinjában is. Emellett három képregénysorozatba is belerajzoltak ilyen fajú karaktert, egyiküknek még a neve is ismert: Wef egy fegyverkereskedő volt, akivel Beilert Valance is üzletelt a Célpont: Vader harmadik számában.

Furcsa lehet egy ma 16 éves kamaszlánynak, hogy az általa kisiskolásként leskiccelt figura azóta újra meg újra felbukkan a messzi-messzi galaxisba. Az édesapját pedig büszkeséggel töltheti el mindez.

A bejegyzés trackback címe:

https://rebohu.blog.hu/api/trackback/id/tr2318188507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása