Rebo.hu

A Hangya rendezőjét a StageCraft győzte meg arról, hogy A Mandalórin dolgozzon

2023. február 14. - DanCarver

add_a_heading_11.jpg

A Marvel Moziverzum Hangya filmjeinek rendezője beszélt A Mandalóri második évadának forgatásáról és a StageCraft technológiáról.

A héten érkezik a mozikba a Marvel Moziverzum következő epizódja, A Hangya és a Darázs: Kvantumánia, amely egyúttal az 5. fázist nyitja meg a szériában. Ennek apropóján a Hangya filmek rendezője, Peyton Reed rövid interjút adott a Collidernek, amelyben beszélt A Mandalóri második évadáról is.

A Mandalóri és a StageCraft

A rendező elmondása szerint, azért vállalta el A Mandalóri két epizódjának rendezését, mert a sorozat gyártásához és vizuális effektjeihez létrehozott Volume, vagyis a StageCraft technológiája felketette az érdeklődését.

„Elmentem meglátogatni [Jon] Favreau-t A Mandalóri 1. évadának forgatásán, mert mindenki a Volume technológiáról beszélt.” – mondta Reed.

the_mandalorian_stagecraft.JPG

A Mandalóri első évadának forgatása a Volume-ban

A Mandalóri első évadánál dolgozta ki Jon Favreau és az Industrial Light & Magic (továbbiakban ILM) a Volume technológiáját, amelyet később StageCraft névre kereszteltek. A technológia lényege, hogy egy stúdió színpadán 360 fokban elhelyeznek nagy felbontású LED képernyőket, amelyre valós időben renderelt digitális képet vetítenek a felvétel során. Így olyan fotórealisztikus hátteret kapunk, amely megkönnyíti a film vagy sorozat gyártását, szemben a korábban használt kék- vagy zöldhátteres megoldással. Az úttörő technológia nagyon érdekelte Reedet, ám a sorozat iránti szeretete túlmutat a high-tech technológián.

„Imádom a Star Warst és imádom Favreau-t, szóval amikor a második évad jött, Jon felhívott, és azt mondta: »Nem szeretnél lejönni és megcsinálni egy epizódot?« Azt mondtam: »Igen, persze, hogyne«. Ez volt a 2. évad második epizódja, amire eredetileg aláírtam, és Jon írt egy nyers forgatókönyvet, majd én továbbfejlesztettem és együtt dolgoztunk rajta.” – mesélte a filmrendező.

reed-esposito-mando-s2.JPG

Peyton Reed és Giancarlo Esposito (Gideon moff) A Mandalóri második évadának forgatásán

A Mandalóri második évadának 10. fejezetében (The Passenger) Din és Grogu folytatták útjukat a Tatuinon, majd elvállalták a Békanő és embrióinak elszállítását a Trask bolygóra. Útjukat azonban keresztezte az Új Köztársaság két X-szárnyú pilótája, Carson Teva és Trapper Wolf. Din egy közeli havas bolygóra menekült üldözői elől, ahol kényszerleszállást hajtott végre, de pechjére egy barlangba zuhant a Razor Crest. A jeges barlangban aztán felébresztettek egy Krykna-pók kolóniát és végül csak Teváék mentették ki őket a csávából. Reed eredetileg csak erre az epizódra írt alá, de Favreau felajánlotta neki az évad fináléját is (The Rescue), amelyre azonnal rábólintott mikor elolvasta a scriptet.

„Ez volt az első rész, amit a második évadhoz forgattunk. Nem ezt vetítették le elsőként az évadban, de ez volt a második epizód. Ez volt az első, amit leforgattunk, és nagyon izgatottak voltak miatta, és a finálé is közeledett, amire csak annyit mondott, hogy »A fináléban lesz egy nagy csavar«. Erre én: »Mi a fene folyik itt?« Azt mondta, hogy ez egy nagyon érzelmes epizód lesz, aztán elmondta, miről szól, elolvastam a forgatókönyvet és azt mondtam: »Abszolút, ezt megcsinálom«. Már elkezdtünk dolgozni a forgatókönyvön és megfogalmazni a Kvantumániát, de még korán volt és volt időnk, és úgy éreztem: »Nem hagyhatom ki ezt a lehetőséget«.” – mondta Reed a Collidernek.

Mint tudjuk, a második évad fináléjában a rajongók nagy örömére felbukkant Luke Skywalker, akit az ILM digitálisan fiatalított meg, így Mark Hamill részben újra eljátszhatta a legendás jedilovagot. Az évad egy váratlan fordulattal zárult, hiszen Grogu elbúcsúzott Din Djarintól és csatlakozott Lukehoz és R2-hoz, hogy jedinek tanuljon. Azóta a Boba Fett könyvéből kiderült, hogy Grogu csak rövid időt töltött Luke új akadémiáján, hiszen nem tudott lemondani a Dinhez fűződő kötelékről, így a jedik útja helyett a mandalórit választotta és visszatért Dinhez. A Mandalóri harmadik évadában, így újra együtt látjuk majd őket. Peyton Reed nagyon büszke arra, hogy ilyen fontos szerepe volt a Disney+ sikersorozatában.

luke-mando-s2-finale.JPG

Luke Skywalker dark trooperekkel harcol A Mandalóri fináléjában.

A Volume nem mindig passzolt úgy a Kvantumániához, mint A Mandalórihoz

Reed annyira megbarátkozott az ILM StageCraft technológiájával, hogy azt A Mandalóri után A Hangya és a Darázs: Kvantumánián is felhasználta.

„Szóval nem feltétlenül gondoltam konkrétan, de határozottan ott motoszkált a fejemben, hogy »Meg fogjuk csinálni a Kvantumániát, és a Kvantumbirodalmat élénken kell ábrázolnunk.« Voltak dolgok, amiket meg akartam csinálni, de nem voltam biztos benne, hogy a Volume technológia készen áll erre.” – mondta Reed.

Az új Marvel filmben, a Hangya (Scott Lang), a Darázs (Hope van Dyne), illetve Cassie Lang, Janet Van Dyne és Hank Pym egy váratlan utazást tesznek a Kvantumvilágban, ahol találkoznak a Marvel új főgonoszával, Kanggal, a hódítóval. A film cselekménye így szinte végig ebben a világban zajlik és a Reed által elképzelt Kvantumbirodalom olyan kiterjedt volt, hogy a StageCraft egyedül nem volt képes megbirkózni vele. A Mandalórihoz képest a Kvantumánia jelenetei sokkal több helyet igényeltek, amint amennyit ésszerűen le lehetett volna forgatni a Volume-on belül.

„A Mandalóriban az volt a nagyszerű, hogy ezeket a nagyszerű helyszíni díszleteket forgattuk, majd felraktuk őket, és nagyon fotórealisztikusnak tűnt, mintha digitális díszleteket készítettünk volna, – néhányat valódi fotók alapján – de ez teljesen más volt. Sok mozgást akartunk azokon a vásznakon belül is. Végül a Volume technológiát használtuk, [és] bizonyos környezetekhez nagyszerű volt, de más környezetekhez nem feltétlenül volt megfelelő. Ott van még a méret és a forma is. Néha a díszleteink túl nagyok voltak a Volume-hoz, ezért részleges díszleteket használtunk. Szóval mindenképpen ez volt az egyik eszköz, amit az eszköztárunkban használtunk, és a színészek imádták, mert láthatják annak egy változatát, amit a filmben [látni fognak]. Az interaktív világítás nyilvánvalóan nagyszerű, a színészek imádják. Nem mindig a megfelelő eszköz, de nekem tetszett, mert a Kvantumbirodalom összes különböző részét meg akartuk teremteni, amelyeknek másképp kellett kinézniük és érződniük. Szóval klassz volt, hogy volt, ami így volt, és volt, ami nem.” – magyarázta a rendező.

Ha a Kvantumániánál nem is teljesen vált be a Volume, addig a Mandóverzum (A Mandalóri, Boba Fett könyve, Ahsoka, Skeleton Crew) és más Star Wars sorozatoknál, mint az Obi-Wan Kenobi, illetve az Andor és a jövőre érkező The Acolyte egyes jeleneteinél elengedhetetlen volt a StageCraft technológiája.

A Mandalóri harmadik évada március 1-jén érkezik a Disney+-ra.

Faragó Dániel

A bejegyzés trackback címe:

https://rebohu.blog.hu/api/trackback/id/tr3618049160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása