Rebo.hu

Így találkoztam Timothy Zahnnal – Générations Star Wars et SF

2023. május 01. - Castad

335098853_230196922908578_350773790088972514_n.jpg

Április 29-30-án tartották a Cusset nevű francia kisvárosban az idei Générations Star Wars et SF rendezvényt, melyen a Rebo.hu képviseletében magam is részt vettem. S itt sikerült nemcsak hogy találkoznom, de egy rövid beszélgetésbe is elegyednem a Thrawn könyvek (és más remek Star Wars kötetek) írójával, Timothy Zahnnal!

A Franciaország délkeleti, Auvergne-Rhône-Alpes régiójában fekvő Cusset már több mint húsz esztendeje ad otthont a Générations Star Wars et Science Fiction című rendezvénynek, sőt a cusset-i Star Wars fesztiválok sora a honlap szerint egészen 1999-ig megy vissza.  A település a többek között fürdőiről és kozmetikumairól (na és persze a sötét emlékű kollaboráns államról) ismert Vichy mellett fekszik, Párizstól mintegy három órára vonattal – míg Lyonból csupán két órát kell utazni. Magam, aki különben az előző héten Lyonban tartózkodtam is utóbbi irányból érkeztem vonattal Vichybe, majd onnan egy helyi busszal Cusset-be. A szervezők tudtak a Rebo.hu érkezéséről, és Loïc Quinet nagy segítségemre volt: egyrészt különönböző fontos információkkal látott el a rendezvény előtt, másrészt érkezésemkor fogadott, s egy sajtópasszal valamint egy kis ajándékcsomaggal is meglepett! A szervezők nagyon kedvesen bántak velem, „messziről jött vendéggel". 

343971143_1695421817537760_1568268449204329241_n.jpg

Loic, én és Ziro (portálunk elődjének névadója)

No és ha már vendégek! A rendezvény különféle vendégeket is felsorakoztatott,  írókat, képregényrajzolókat (Marco Castiello és Olivier Vatine), illetve a Star Wars filmekben játszó színészeket egyaránt. Én természetesen elsősorban Timothy Zahnra, a kedvenc Star Wars és scifi írómra voltam kíváncsi. A sajtópass révén nagyon könnyen mozoghattam a rendezvényen, így már nyitás előtt azon sorban (az elsők között) találtam magam, akik Zahnra vártak. Természetesen nem érkeztem üres kézzel, az eredeti Thrawn-trilógia első két kötetének (A Birodalom örökösei, Sötét erők ébredése) első magyar kiadásait vittem magammal. Ugyan azóta a Szukits Kiadó jobb minőségben és szebb kiadásban is publikálta a köteteket, a könyvek történelme okán (az első 1991-ben, a másik 1992-ben jelent meg, s magam is ezt a verziót olvastam először gyerekként) maradtam ezeknél. A trilógiából a második részt mondanám kedvencemnek, így ezt írattam alá Timothy Zahnnál, akinek természetesen elmondtam, hogy Magyarországról érkeztem, s a különös nyelvű könyv is magyar. A másik kötetet, A Birodalom örökösei első magyar kiadását, nem aláírásra szántam, hanem, hogy odaajándékozzam a szerzőnek (egy a kreatív igazgatónk, Kajtár Virág által rajzolt kis thrawnos kártyácska társaságában). Zahn kétszer is megköszönte a váratlan ajándékot! Természetesen a közös fotó sem maradhatott el.

img_5075.JPEG

Teljesen megilletődve Timothy Zahn társaságában

Ezt követően megilletődve távoztam az írók és képregényesek standjától, hogy felfedezzem a rendezvény többi részét, találkozzam a meghívott színészekkel (erről majd lentebb!) és vásárolgassak a nagy teremben sorakozó különféle árusok portékáiból.

Ám a Zahnnál való találkozás még nem merült ki ennyiben!

Ebédidőtájt ugyanis még visszanéztem az írók részlegére, ám akkor már azt láttam, hogy Mr. Zahn összeszedi a cuccait (köztük a magyar A Birodalom örököseit is) és távozni készül kísérői (talán a felesége, illetve a francia kiadó képviselője?) társaságában, minden bizonnyal ebédelni. Kedvesen megnézte a könyvárusstandot, ahol sorjáztak a francia nyelvű különféle Thrawn kötetek, majd távozott. Én is mentem hát, s leültem egy kicsit a rendezvény fő helyszíneit körülölelő parkban – egy út menti padon pihentem meg. A két nagyobb épület között különben egy kapualjon lehetett közlekedni, míg a park két felében egy-egy nagy sátrat állítottak fel, ezekben kaptak helyet a rendezvény panelbeszélgetései, az épületek és a sátrak különféle Star Wars bolygókról vették nevüket. Természetesen a park nyüzsgött a jobbnál jobb cosplay jelmezeket viselő rajongóktól (személyes kedvencem a napernyős Liam Neeson cosplay volt), én azonban egyszer csak arra figyeltem fel, hogy velem szemben Timothy Zahn beszélget angolul egy családdal, szülőkkel, gyerekekkel. Felcsillant hát bennem a remény, hogy talán én is elcsíphetem néhány szóra. Sikerült is! Ahogy tovább indult, megkérdeztem, hogy feltehetnék-e neki egy kérdést, amelyre igenlő választ kaptam. A kérdésem nem Star Warsra, hanem a saját fikciós univerzumaira vonatkozott, sok egyedi Zahn regényt, trilógiát és sorozatot olvastam, amelyek mindegyikét szívből ajánlom minden scifi és űropera kedvelőnek!

img_5131.JPEG

Timothy Zahnnal a parkban

Zahn nagyon kedves volt, kedvesen válaszolt, s láthatóan örült is annak, hogy nemcsak Thrawnról, a Star Warsról, hanem egyéb könyveiről is faggatja valaki – legalábbis lelkesen magyarázott. Én a kilenc részes Cobra sorozatról kérdeztem először, melynek első trilógiája még a '80-as években jelent meg, majd 2009 és 2018 között újra elővette a történetet, s további hat kötetet szánt a mesterségesen feljavított kobraharcosok világának. A kérdésem arra irányult, hogy lesz-e tizedik rész, ugyanis a kilencedik nyitva hagyta az ajtót további történetek számára. Zahn azonban lehűtötte ebbéli reményemet, egyelőre teljesnek érzi a sorozatot, ám valahogy szóba hoztam az egyik legkedvesebb Zahn trilógiámat, a '90-es években megjelent Conquerors könyveket, melyek első két kötete Hódítók címen magyarul is megjelent. Zahn pedig lelkesen beavatott abba, hogy valóban van ötlete arra, hogy ezt a régi történetét is leporolja, sőt nagy vonalakban el is mesélte nekem, hogy mi is lenne az alapötlet! Szenzációs élmény volt e rövid párbeszéd! 

img_5125.JPEG

Timothy Zahn mellett, mint mondtam, színészeket is meghívtak a rendezvényre, méghozzá a Wedge Antillest megformáló Denis Lawsont, illetve az Aayla Securát alakító Amy Allent. Velük, ahogy az az efféle rendezvényeken megszokott, bizonyos összeg lefizetését követően lehetett fotózkodni, illetve autogramot kérni. Én leginkább Lawson miatt voltam lelkes, hiszen Wedge a kedvenc Star Wars karaktereim egyike, azért is mindenképp a régi Thrawn trilógia egyik kötetét vittem magammal Cusset-be dedikáltatni, mert abban Wedge is szerepet játszik (sőt Lawson részt vett egyes kötetek hangoskönyv verziójában is), így vele is alá akartam íratni. A se nem angol, se nem francia nyelvű könyv itt is kíváncsiságot váltott ki, a skót Lawson természetesen maga is képben volt Budapesttel, sőt helyesen ejtette ki fővárosunk nevét, s nem a külföldön megszokott „Budapeszt" alakban. (Lawsonhoz ráadásul később még egyszer sorba álltam, ugyanis egy dedikált Wedge képet is szerettem volna). 

img_5085.JPEG

Lawson kedves volt a rajongókkal, beszélgetett, tisztelgett és hasonlók, ahogyan Amy Allen is tündérien bánt az őt felkereső fanokkal. Engem is kérdezgetett, hogy hogyan érkeztem  Budapestről, mennyi időbe telt mire eljutottam ide. Természetesen tőle is kértem egy aláírt képet, valamit közös fotót is.

img_5088.JPEG

A két napos rendezvény különben léptékében leginkább a magyar Galaktikus Családi Nap és a nemzetközi Star Wars Celebration között van félúton: a hangulata családias, de már távoli vendégeket is hívnak. E családiasság a vendégek esetében is érződött, Zahnt ugyebár csak leszólítottam a parkban, míg Lawson és Allen is egész közvetlen volt a hozzájuk sorban állókkal, sőt Denis viccelődött is, és maga is Amy mellé állt fotózkodni, a szervezők és rajongók derültségére. Természetesen a vendégeken felül a két sátorban panelbeszélgetések is zajlottak végig, ezek közül a két legjelentősebb az április 29-ei könyves panel, ahol Timothy Zahnt is kérdezgették (az élőszereplős Thrawn és Lars Mikkelsen alakítása is szóba került természetesen), míg 30-án a színészeket lehetett kérdezni (én csupán szombaton voltam). Mindemellett különféle francia artistok is kiállították munkáikat, valamint jelen volt egy kis kiállítással a lyoni film és makettmúzeum is (Musée cinéma et miniature). A múzeumot különben Lyonban magam is felkerestem, nagyon izgalmas és érdekes filmes jelmezeket, kellékeket, maketteket és látványterveket állítanak ki különböző filmekből – pl. Dud Bolt fogatversenyzővel is „találkoztam" náluk. A cusset-i rendezvényen azonban a múzeum kiállítása a vásártérre került, így csak a vásárlók nagy tömegén áthaladva lehetett megközelíteni. Mindenesetre maga a vásártér is remek volt, volt ott minden Star Wars, és ami szem szájnak ingere! A cosplayeseket már korábban említettem futólag, természetesen az 501-es Légió francia helyőrsége és a Lázadó Légió francia bázisa kiváló minőségű jelmezekkel érkezett. 

img_5154.JPEG

Még Grievous tábornok is ott volt!

A Générations Star Wars et SF egy kiváló hangulatú, nagyszerű Star Wars találkozó volt, ráadásul még belépőjegyet sem kellett fizetni (nemcsak nekem nem, hanem senkinek sem), a rendezvény teljesen ingyenes volt. A finanszírozás karitatív alapon működött, sőt az így befolyt összeg felét is jótékonysági célra fordították, a vichy-i gyermekpszichológiai szolgálatnak adományozták! Bravó!

343427183_107201582357032_3004446526485061823_n.jpg

Forrás: Générations Star Wars et SF facebook oldala.

A bejegyzés trackback címe:

https://rebohu.blog.hu/api/trackback/id/tr9718114762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2023.06.03. 21:06:55

Ez jó cikk volt köszi!
"Wedge" jól tartja magát... :)
süti beállítások módosítása