A Jedi: Survivor rendezője beszélt Cal Kestisről, az új fegyvereiről, a játékmenetről és Cal új társáról is.
Stig Asmussen, aki a Jedi: Fallen Order és a hamarosan érkező Jedi: Survivor rendezője, nemrég interjút adott a Games Radar Play magazin legújabb számában, ahol sok érdekességet megosztott a játékról és Cal Kestis új kalandjairól is. A két játék között öt év telt el, Cal pedig sokat változott. Asmussen beszélt arról, hogy Cal érzelmileg hol tart a Survivor idején.
„Sok minden történt az elmúlt öt évben, tudod? Cal menekült. Jedi lovaggá érett, de olyan dolgokat is átélt, amelyek nyomot hagytak benne. Érzi a súlyát annak, hogy az utolsó jedik egyike és üldözik, és azt hiszem, a fizikai megjelenése is ezt mutatja.” – mondta Asmussen.
Erre a belső változásra utal Cal külsőjének változása is, ahogy azt főszerepet alakító Cameron Monaghan korábban már mondta. Asmussen megerősíti, hogy Cal változásában nagy szerepe volt Monaghannek, aki maga is gamer és ezen tapasztalatai hatással voltak az alakítására is.
„[Cameron Monaghan] sok tekintetben segített formálni ezt a játékot. Nyilvánvalóan döntő szerepe volt abban, hogy Cal karakterként hogyan fejlődött, érzelmileg és drámai értelemben, és hogyan látja azt, hogy mivel áll szemben és hogyan látja a galaxist – de az Erővel való kapcsolatát is. Ami a forgatókönyvben szerepel, és ahogy Cam képes együttműködni az írókkal és a rendezőkkel a forgatáson, és valós időben átalakítani azt, az valami gyönyörű. Cam gamer, imádja a játékunkat és a műfajt, amelyben élünk.” – mesélte a játékrendező.
Monaghan már a Fallen Orderben is sokat hozzátett Cal karakteréhez és a játék történetéhez, hiszen nem csak szinkronhangként, de a mocap ruhában az átvezető, filmszerű jelenetekben is az ő alakítását láthattuk. Természetesen ez a Jedi: Survivorban is így lesz.
Asmussen megosztott még pár érdekességet a Bode Akuna karakteréről, aki BD-1 mellett egy új társa és segítője lesz Calnek a harcokban.
„Ezek a Sötét Idők legrosszabbjai és Cal állandóan a háta mögé pillant, hiszen a legrosszabbak legrosszabbjai vadásznak rá.
Bode valóban a jófiúk közé tartozik. Az a pillanat, amikor összeáll Callal az előzetesben csak egy példa arra, hogy milyen kötelék van kettejük között, és hogy ez hogyan ültethető át a valós játékmenetbe. Vigyáznak egymásra, ami mindkettőjük túlélése szempontjából kulcsfontosságú.” – magyarázta Asmussen.
Az előzetesből látványosan kimaradt a Stinger Mantis két tagja, Merrin és Greez Dritus, illetve Cere Junda is inkább egy háttérben meghúzódó jedi mester lett. Ez persze nem jelenti azt, hogy ők ne szerepelnének újra, ám eléggé való színű, hogy a Fallen Orderben összeállt csapattal történtek változások a Survivor előtt, amelyre talán a márciusban angolul megjelenő Jedi: Battle Scars c. regény adhat választ.
A Jedi: Survivor azonban egy egészen új ellenséget is felvonultat a Birodalom mellett, a titokzatos fehér hajú erőérzékenyt a baktatartályból. Ő egyfajta ősi jedi lehet, hiszen a Köztársaság Fénykora időszakára emlékeztető ruhát viseli. A férfi valamilyen eszközt is tart a kezében, amely talán a megmaradt jedikre jelenthet nagy veszélyt. A Fallen Orderben hasonló eszközt kellett Calnek megvédenie a Birodalomtól, egy holokront, amely az összes erőérzékeny gyerek nevét tartalmazta.
Asmussen viszont többet nem akart elárulni a történetről, így inkább a játékmenetről beszélt. Korábban mi is írtunk arról, hogyan fejlődhetne tovább a Survivor. A héten az IGN jóvoltából megjelent egy kilenc perces gameplay videó, ahol már jobban láthattuk mozgásban a Survivort. Asmussen korábban azt is elárulta, hogy sokkal nagyobb bejárható játékteret kapunk, éppen ezért beletették a Fast Travel (gyors utazás) és a lovagolható állatok opciókat is.
A gameplay videóban láthattuk a játék fő terét adó új világot, a Koboh nevű bolygót, ahol Cal szembekerül volt szeparatista droidokkal, akiket a Bedlam Raiders nevű banda irányít a játékban. A játékmeneten látszik, hogy sokat javítottak, Cal új képességet szerzett és képes két fénykarddal is harcolni, szemben a korábbi duplapengés karddal, amit csak bizonyos mozdulatokban szedhettünk szét.
E videóban azonban nem láthattuk a keresztvasas fénykardot, amelyet a decemberi előzetesben már bemutattak. Kylo Ren ikonikus formájú fénykard-markolatához egy hasonlót fog használni Cal a játékban, amely Asmussen szerint nagyon hasznos lesz, „amikor nehéz, de kimért és céltudatos vágásokat” kell bevinniük az ellenfeleknek a harcokban. A keresztvasas fénykard kifejezetten előnyös lesz erősebb ellenfelek ellen, mert a kard nagyobb sebzéseket tud okozni. Ám Cal már nem csak a jedik „elegáns fegyverét” forgathatja, hanem lézerpisztolyt is használ, így a közelharc mellett a lövészet is bekerült a harcokba. Ez erősen megváltoztatja majd a Fallen Orderben megszokott fénykardos közelharcot és a pisztoly elég nagy segítség lehet, ha például nagy számú ellenfél ront ránk.
A játék rendező arról, is beszélt, hogy miért csak új generációs konzolokra (PS5, Xbox Series X/S) és PC-re jelenik meg a Jedi: Survivor és miért nem adják ki PS4-re és Xbox One-ra már. Ebben a nagy szerepe volt, hogy amikor a Fallen Ordert next gen változatán dolgoztak, látták mire képesek az új konzolok hardverei.
„[Az a verzió] egy igazi tesztpálya volt, miközben azon gondolkodtunk, hogyan fejlesszük tovább a Survivort. Tulajdonképpen fontolóra vettük a ray tracinget az új generációs Fallen Order esetében, mert már beépítettük a Survivorba, de végül elvetettük, mert a környezeti art authoring a két generáció között eléggé különbözött. De a folyamat segített meghatározni, hogyan akarjuk megközelíteni a ray tracinget az Unreal 4 motor módosított változatán.
A lényeg, hogy gyorsan megtanultuk, hogy a gyorsabb processzorok, a nagyobb/gyorsabb memória, a jobb töltési idők stb. előnyeit kihasználva sokkal nagyobb pályákat tudunk készíteni, több részletességgel, nagyobb sűrűséggel, szélesebb körű ellenség/NPC-választékkal és átfogóbb hiteleséggel. Ezek a funkciók tökéletesen illeszkedtek ahhoz, ahogyan a játékot szerettük volna tovább fejleszteni.
Nem akartuk megtörni azt, amit az első játékban csináltunk, mert azt jól fogadták, de tovább akartuk fejleszteni/javítani az élményt. Ez az új konzolgeneráció pontosan ezt tette lehetővé számunkra és úgy gondolom, hogy ez egy igazi újgenerációs élményt jelent a Star Wars-univerzumban.” – mondta Asmussen.
Az új játék tehát technikailag sokat fejlődik elődjéhez képest, miközben megtartották azt, amit a rajongók szerettek a Jedi: Fallen Orderben.
A Jedi: Survivor április 28-án érkezik PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S konzolokra. Az előrendelők extra külcsíneket kaphatnak a játékban.
Faragó Dániel