Rebo.hu

Új arculatot és nevet kaptak az ILM részlegei

2023. június 01. - DanCarver

ilm-logo.JPG

A Star Wars filmek és sorozatok vizuális effektjeiért felelős Industrial Light & Magic (továbbiakban ILM) új logót és arculatot kapott, illetve az egyes részlegek elnevezése is megváltozott, így az ILMxLAB mostantól ILM Immersive néven fut.

Május 31-én tette közzé az ILM, hogy a cég egy teljesen új arculatot és logót kap, továbbá a kreatív stúdióikat, részlegeiket is átnevezték. A Lucasfilm legendás vizuális effektekért felelős cégét, még George Lucas alapította 1975-ben, hogy elkészítsék az Egy új remény (és a későbbi Star Wars filmek) effektjeit. A cég egyedülálló és úttörő volt vizuális effektek terén és alapjaiban változtatta meg a filmművészetet, az évtizedek során megannyi innovációt, újítást köszönhettünk nekik és azt, ahogyan a mai filmek, sorozatok kinéznek. Történetükről tavaly került fel a Disney+-ra egy hat részes dokusorozat Light & Magic címen. A cég ma már háromezer fővel dolgozik és hat országban vannak stúdióik. A mostani újítások előrevetítik az új fejezetet, amelybe az ILM lép a közelgő 50 éves évfordulóján 2025-ben.

lucas-ilm-anh.JPG

George Lucas és az ILM munkatársai az Egy új remény utómunkálatainál 1976 körül

A cég természetesen mai napig sorra újítja meg a filmipart, az utóbbi években főként az új filmeknek és sorozatoknak köszönhetően születtek újítások. Így adva volt a lehetőség, hogy kicsit modernizálják a cég arculatát. Az elmúlt negyvennyolc évben már számos alkalommal történt ez meg, legutóbb 2005-ben újították meg az arculatot és a marketinget, így időszerű volt a változás. Az új arculatért a Hoodzpah nevű dél-kaliforniai dizájnstúdió felelt, akikkel már több mint egy éve együtt dolgozott az ILM.

De nem csak a logó lett új, hanem az egyes részlegek is új nevet kaptak. A Variety exkluzív cikke szerint az ILM ezzel az új külsővel szeretné megújítani a céget és igyekszik modernebb, magával ragadó új innovációkat bevezetni a történeteikhez.

„A cél az volt, hogy az ILM márkaépítését holisztikusan frissítsük, előre tekintve, ugyanakkor tisztelegve örökségünk előtt. Az embereink hozzák létre a varázslatot. Egyesít bennünket az az elkötelezettség, hogy merész kockázatokat vállalunk, és következetesen gyönyörű munkát végzünk a vizuális effektek, a virtuális produkciók és a magával ragadó szórakoztatás területén.” – mondta Janet Lewin, az ILM vezető menedzsere.

Négy részleget emelnek ki, amelyek hol egy stúdiót, hol pedig többféle technológiát tömörítenek magukba. Lássuk melyek ezek az újítások.

ILM Immersive

Korábbi nevén ILMxLAB, az ILM egyik legfiatalabb stúdiója, hiszen 2015-ben alapították a Lucasfilm, az ILM és a Skywalker Sound szakembereiből. A kis csapat kifejezetten a virtuális valósággal kísérletezett, hogy magával ragadó (immerzív) VR élményeket hozzanak létre. Első munkájuk a Jakku Spy volt, amely egy kis VR játék volt a Star Wars App-on keresztül. Két VR Star Wars videójátékot is köszönhetünk nekik, mint a Vader Immortal és a Tales from the Galaxy’s Edge.

Mindkettő Meta Quest és PlayStation VR eszközökre jelentek meg. Ezenkívül helyhez kötött, élményparkokban megtekinthető VR élményeket is készítettek, mint a Galaxy’s Edge parkokban látható Star Wars: Secrets of the Empire és Star Wars: Trials on Tatooine, vagy a Marvelhez kapcsolódó Avengers: Damage Control, de az Oscar-díjas Alejandro G. Iñárritu filmrendezőnek is készítettek egy CARNE y ARENA című VR élményt. A csapat tehát változatos és látványos VR megoldásokkal kísérletezik, új nevük ezentúl ILM Immersive.

„Amikor közel nyolc évvel ezelőtt elindultunk, az ILMxLAB nevet választottuk, hogy tükrözze azt a gondolatot, hogy ez egy vadonatúj történetmesélési tér – egy üres vászon. Tudtuk, hogy kísérleteznünk, felfedeznünk és felfedeznünk kell – akárcsak egy hagyományos laboratóriumban. De azt is elképzeltük, hogy ahogy érlelődünk, egy olyan új névre szeretnénk majd átállni, amely jól kifejezi a fókuszunkat és a jövőnket.” – mondta Vicki Dobbs Beck, a Lucasfilm immerzív tartalmaiért felelős alelnöke a Varietynek.

ILM StageCraft

Az ILM egyedülálló LED-képernyőkkel körbevett modern színpada a legújabb fejlesztésük, amely egészen új távlatokat nyitott meg a filmgyártásban. A technológiát még a Zsivány egyes – Egy Star Wars-történet pár jelenéténél kísérletezte ki az ILM, azonban igazán A Mandalóri első évadánál lett hangsúlyos. A StageCraft jól bevált, és megkönnyítette a vizuális effektek gyártását, hogy az új élőszereplős Star Wars sorozatok után más hollywoodi filmek és sorozatok sorra kezdték alkalmazni, mint pl.: az új Batman, a Thor: Szerelem és mennydörgés vagy A Hangya és a Darázs: Kvantumánia.

obi-wan-kenobi-volume.jpg

Az Obi-Wan Kenobi forgatása a StageCraftben

ILM Technoprops

Motion capture (magyarul mozgázrögzítés) nélkül ma már elképzelhetetlenek lennének a filmek vagy videójátékok digitális modelljei. Az ILM már évtizedekkel előtt úttörő volt a technológiában, hiszen Jar Jar Binks volt a filmtörténet első teljesen mocap CGI karaktere élőszereplősen. Azóta megannyi ilyet láttunk különböző művekben, az ILM pedig erre a célra kifejlesztett egy fejre szerelhető kamerát HMC (Head-Mounted-Camera), hogy még jobban tudják rögzíteni és digitalizálni a színészek mozgását, arcmimikáját. Ez az Oscar-díjas technológia támasztotta fel Tarkin nagymoffot a Zsivány egyesben, vagy keltette életre Thanost a Bosszúállókban, de az Avatar filmekben látott na’vik sem létezhetnének enélkül.

tarkin-rogue-one-ilm.jpg

Tarkin nagymoff a Zsivány egyesben. Balra Guy Henry, jobbra a végső változat a filmben.

ILM Art

Ez inkább egy összefoglaló neve annak a megannyi művésznek, animátornak és dizájnernek, akik nélkül nem létezne sem a Star Wars, sem más fantasy vagy scifi franchise. Az ILM művészeti részlege az ipar legtehetségesebb szakembereit foglalkoztatja, akik igazán kreatív megoldásokat hoznak létre legyen az dinoszauruszok, űrhajók, autobotok vagy szörnyek, idegen lények.

saby-menyhei-arts.jpg

Menyhei Szabolcs, az ILM-nél dolgozó vfx-szakember munkái.

„Nagyon szerencsések vagyunk, hogy egy közel fél évszázados múltra tekinthetünk vissza, és azt akartuk, hogy frissített márkánk tükrözze küldetésünket és azt, hogy kik vagyunk: vizuális történetmesélők, akik ikonikus pillanatokat teremtenek, hogy inspirálják a képzeletet. Reméljük, hogy az 1970-es évekbeli örökségünktől napjainkig érzed az átvezető vonalat az új logóval, amely rámutat a jövőre tervezett újításainkra.” – mondta Rob Bredow, az ILM kreatív vezérigazgatója a Varietynek.

Faragó Dániel

A bejegyzés trackback címe:

https://rebohu.blog.hu/api/trackback/id/tr4318136866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása