Rebo.hu

Wickettől Willow-ig – A Warwick Davis portré

2022. november 26. - viragirwin

vlcsnap-2022-11-21-14h37m17s090.png

Warwick Davis igazi arcát legtöbbször nem is láthatják a rajongók, mégis mindenki ismeri és szereti. A november végén érkező Willow kapcsán szemléztük hogyan is alakult karrierje a Lucasfilmnél.

Davis 1970-ben született egy ritka csontnövekedési rendellenességgel (spondyloepiphyseal dysplasia congenita) ami törpeséget eredményez, de ez soha nem állította meg semmiben. Eredetileg csupán egy extra ewoknak hívták be A Jedi visszatér forgatására, de mikor Kenny Baker beteg lett, maga George Lucas választotta ki Wicket szerepére. Davis minderről 2019-ben beszélt a Star Wars Insidernek.

„1981-ben a nagymamám a rádióban hallott egy reklámot, amiben kisnövésű embereket kerestek az új Star Wars filmhez. Mivel tudta mennyire szeretem, szólt anyukámnak és végül felhívták a stúdiót, ahol azt mondták már megvannak, rengeteg remek embert találtak. Anyukám nem adta fel és elmondta, hogy hatalmas rajongó vagyok, aki csupán 11 éves. Ezután ők elkezdtek gondolkodni, hogy esetleg lehetnének fiatalabb ewokok is filmben, hiszen nekik is van családjuk. Levették a méreteim és annyi volt, nem volt meghallgatás, semmi ilyesmi. Wicketnél minden a lelkesedésemen múlott.” – mesélte Davis.

pay-warwick-davis.jpg Davis hatalmas rajongó volt a kezdetektől

A forgatás hat héten át tartott, a tél közepén, és akkor még Davis csupán egy volt a 40 névtelen ewok között, mégis Mark Hamill saját maga ajándékozta meg egy figurával.

„Akkor még csak egy ewok voltam a falu hátterében. Középen volt a füstölő rész, ahol meg akartuk sütni Hant, ahol R2 eldőlt. Mikor azt felvettük én ösztönösen odamentem és félrehajtottam a fejem. Úgy gondoltam, ha ewok lennék, megnézném, mi ez az új szerzet. És Richard [a rendező] imádta. Aztán bátorítottak, hogy csináljak még ilyeneket, pedig csupán a saját szememmel néztem a karaktert. A kutyám mindig egyik oldalról a másikra döntötte a fejét, ha furcsa hangokat hallott, tőle loptam a fejmozgást.  Azokban a jelmezekben nem lehetett mimikával játszani, csak a testemmel fejezhettem ki amit akartam.” – nyilatkozta a színész.

„Mindig mosolygok ha eszembe jut a Star Wars. Wicket különleges számomra, mert neki köszönhetem az egész karrierem. Ha ő nem lenne, mindaz ami jelenleg az életem része lehet, nem is létezne.”

vlcsnap-2022-11-21-10h41m16s199.pngDavis 11 évesen A Jedi visszatér forgatásán

Davis a forgatás után visszatért a tanuláshoz, ám hamarosan felkeresték, hogy térjen vissza szerepéhez. George Lucas lánya, Amanda ugyanis rajongott a kis ewok macikért, így folytatódhattak a kalandjaik. 1984-ben jött ki az első ewok film, a Star Wars: Ewoks – A Bátrak Karavánja, ami egy évre rá folytatást is kapott Star Wars: Ewoks – Harc az Endor bolygón címmel. A rossz kritikai fogadtatás ellenére Davis nem bánta meg a filmeket:

„Természetesen később az én gyerekeim is sokszor befolyásolták, milyen munkákat vállaltam el. Például a Harry Potter esetében rengeteg színész csupán azért vállalta a munkát, mert a gyerekeik vagy az unokáik rajongtak a könyvekért. Számomra az ewok filmekkel csak folytatódott a kaland, ami elkezdődött a Jedivel.”  

Amikor a ‘90-es évek elején úgy hírlett, George Lucas új trilógiába fog, Davis vicces faxokkal bombázta, amik lényegében arról szóltak, hogy ne felejtse el őt. Lucas nem is felejtette, először Anakin legjobb barátjának, Waldnak a szerepére kérte fel. 

„Nem tudtam, hogy az egész egy gumifej lesz a tunéziai sivatag kellős közepén, de ott kötöttem ki. Egy ponton George megszólalt, hogy »Hisz ott volt a Willow, erre most visszadugtalak egy maszk mögé. Lehetnél akár egy ember is a lelátón.« És így született meg Weazel.”  mondta Davis.

 add_a_heading_2_1.jpgDavis szerepei közül néhány: (balról -jobbra )Wald, DD-BD, Weeteef Cyu-Bee, Rukh

Weazel karaktere ugyan tényleg csupán egy háttérkarakter a Baljós árnyakban, de közel 20 év múlva visszatért a nagyképernyőkre a Solóban, immár nevesített szereplőként, Enfys Nest oldalán.

„Még a korom is megfelelt hozzá, pont annyival lettem idősebb, mint amennyi idő eltelt a két film története között. Elgondolkodtam [Weazel] vajon hogyan jutott el odáig? Egy szerencsejátékosból szabadságharcossá vált, hogy segítsen Enfysnek változtatnia  dolgokon. Minden összeállt. És kaptam egy csodás leleplezős jelenetet is. Az ember mindig ilyeneket akar csinálni, ahol drámaian leveheti a maszkját. Na meg lövöldözni azzal a hatalmas fegyverrel jó móka volt.”  mesélte a színész.

add_a_heading_2.jpgWeazel a Baljós árnyakban és a Solóban

A Solóban Davis például hat különböző szerepet játszott, lánya, Annabelle, Az ébredő Erővel csatlakozott be a Star Wars világába, fia, Harrison pedig a Skywalker korával. 

„Annabelle-nek nehéz dolga volt elsőre. Egy nagyon meleg kosztümben dolgozott órákig, de nagyon jól vette az akadályokat. A Solóban még közelebb dolgoztunk, mivel annyi karaktert játszottam, hogy egyszer csak rájöttem, van olyan jelenet amiben két helyen kéne legyek egyszerre. Ezért sokszor van, hogy az én karakterem valójában ő és együtt játszunk.

Nagyon büszke voltam Harrisonra is, azokban a ruhákban nem látni, alig lehet lélegezni ő mégis nagyszerű volt.” – mondta Davis.

add_a_heading_1.jpgWarwick Davis családjával Az ébredő Erő premierjén és fiával a Skywalker kora forgatásán.

Még 1988-ban Davis kicsit eltávolodott a Star Wars világától, hogy megmentsen egy kislányt, Elorát, a gonosz Bavmorda királynő karmai közül. A Lucasfilm égisze alatt, Ron Howard rendezésében készült Willow című fantasy nagy sikereket ért el a gyerekek körében, és most ez a generáció hamarosan folytatást kap a régi meséhez egy sorozat formájában. Willow Ufgood Davis egyik legismertebb szerepe lett, a történetben a nelwyn hatalmas kalandra indult a harcos Madmartigannel (Val Kilmer), hogy megmentsék Elorát és a királyságot. A mese igazi régi vágású fantasy, de megvalósításában és történetében ma is többnyire megállja a helyét, így érdemes adni neki egy esélyt a sorozat érkezése előtt. Az első előzetest a sorozathoz az idei Star Wars Celebrationön mutatták be, és elsöprő sikert aratott. 

„Hihetetlen volt látni mennyien meghatódtak, én is. Az elmúlt harmincöt évben mindig azt mondtam sosem fogjuk már látni Willow-t, de a Disney+ és ezek a streaming platformok rengeteg új lehetőséget nyitottak. A Solo forgatásán kezdődött minden, mivel a hajammal kicsit hasonlítottam Willow-ra, és elkezdtünk viccelődni Ronnal, aztán amikor elindult a Disney+ feldobtuk az ötletet. Érdekes módon mindenki izgatott lett. Nagy megtiszteltetés ez nekem, mivel úgy érzem színészként azóta rengeteget tanultam és most mindezt belevihetem a karakterbe.” –  fogalmazott Davis.

A Willow sorozat november 30-án debütál a Disney+-on. Mi kíváncsian várjuk mi történt Elorával és hogy vajon Willow tényleg megtanult-e varázsolni. Szerencsére már nem is kell sokat várni, hogy kiderüljön.

A bejegyzés trackback címe:

https://rebohu.blog.hu/api/trackback/id/tr4017983976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása